Jak monitorować terminy zadań w systemie JIRA ?

Jednym z obowiązków osoby realizującej zadania jest pilnowanie terminowości ich wykonania. Termin realizacji zadania w systemie Jira ustawia się poprzez pole „Due Date” na wskazanym zgłoszeniu. Wartość w takim polu określa się w trakcie tworzenia zadania lub w trakcie jego edycji.
W przypadku gdy zadania są adresowane do osoby odpowiedzialnej za jej wykonanie poprzez system JIRA mamy możliwość monitorowania ich terminu wykonania poprzez utworzenia dashboardu, który obrazuje nam terminy realizacji poszczególnych zadań.
Rozwiązanie takie ma jednak wadę – musimy być zalogowani w systemie JIRA oraz musimy posiadać otwarty dashboard prezentujące interesujące Nas dane.
W przypadku gdy jesteśmy w rozjazdach lub nie pracujemy bezpośrednio w systemie JIRY może zdarzyć się sytuacja że umknie nam realizacja ważnego zadania.
Aby ustrzec się przed konsekwencjami nie zrealizowania zadania w terminie (np. kary ze wględu na nieprzestrzeganie SLA) przychodzi nam z pomocą mechanizm subskrypcji filtrów ( Subscriptions) w systemie Jira.
Mechanizm ten polega na tym że dziennie o wskazanej godzinie otrzymujemy informacje na temat zgłoszeń które są wynikiem działania określonego filtra.
Zróbmy sobie następujące założenia – że chcemy dziennie w dni robocze o godzinie 8:00 rano otrzymywać powiadomienia drogą mailową , dotyczące zgłoszeń typu błąd w statusie różnym od zakończonego którego termin realizacji upływa najpóźniej za 3 dni lub są przeterminowane.
Poniżej kroki konfiguracyjne które musimy wykonać od strony JIRY w którym pokażemy od strony praktycznej jak monitorować terminy zadań w systemie Jira
  • KROK 1 – Utworzenie filtra z wykorzystaniem JQL który będzie wyświetlał zgłoszenia typu Incydent w statusie różnym od zakończonego oraz którego termin realizacji upływa za 3 dni lub jest przeterminowany. Aby wpisać zapytanie musimy przełączyć możliwość wyszukiwania na JQL Poniżej filtr który wyświetla takie dane.

due <= 3d AND issuetype = Incident AND status in (Backlog, "In Progress", "Selected for Development")

  • KROK 2 – Zapisanie utworzonego filtra tak abyśmy mogli skorzytać z niego w trakcie subskrypcji
  • KROK 3  – Dostosowanie kolumn które mają być przekazywane w mailu (np. Priortet, Termin realizaci, Osoba przypisana itp)
  • KROK 4  – Ustawienie subskrypcji filtru tak aby otrzymywać maile dziennie o godzinie 8:00 rano w dni robocze
Po wykonaniu tych czynności na naszego maila w każdy dzień roboczy przyjdzie email z listą zgłoszeń które są przeterminowane lub ich termin realizacji upływa za 3 dni.
EmailWithIssue
Jeśli interesujesz się Jirą i chciałbyś uczestniczyć w jednym z naszych kompleksowych szkoleń zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleniową dotyczącą Jiry.

Share This Post!