JIRA – jak utworzyć zgłoszenia poprzez email
Aby usprawnić proces obsługi zgłoszeń w firmie, możemy wykorzystać wbudowany mechanizm automatycznego zakładania zgłoszeń na podstawie wysłanego maila. Mechanizm ten dostępny jest w takich produktach jak np. JIRA Software czy Jira Work Management. Rozwiązanie to pozwala na szybkie zakładanie zgłoszeń, ograniczając konieczność wykonywania tego z wykorzystaniem interfejsu UI JIRY. Często rozwiązanie takie jest stosowane do obsługi wewnętrznych zgłoszeń w ramach organizacji.
1. Konfiguracja – Jira Cloud
Zgłoszenia oraz komentarze w systemie JIRA mogą być tworzone poprzez wiadomość e-mail wysłaną do domyślnego serwera e-mail POP systemu JIRA w wersji Jira Cloud lub Jira Data Center / Jira Server. Drugim rozwiązaniem jest dodanie specjalnej skrzynki pocztowej na zakładane zgłoszenia w systemie Jira. Aby dokonać tej konfiguracji, należy posiadać uprawnienia „Administer JIRA”
Aby sprawdzić, jaki mamy adres poczty przychodzącej w systemie Jira Cloud, musimy przejść do konfiguracji ustawień
Mail >> Incoming mail
Następnie musimy dodać mechanizm obsługi poczty.
- Mail Handlers.
- Add incoming mail handler.
Wybierz „Create a new issue or add a comment to an existing issue”. Opcja ta pozwoli na automatyczne zakładanie zgłoszeń z wykorzystaniem maili.
Następnie musimy skonfigurować projekt, w którym mają się zakładać zgłoszenia oraz ustalić, jakiego będą typu. Ważne jest również ustawienie osoby, która będzie twórcą zgłoszenia. W sytuacji, gdy nie ustawimy tego parametru, mechanizm nie zadziała poprawnie.
Nasza finalna konfiguracja powinna wyglądać tak samo jak ze zdjęcia poniżej
Po konfiguracji wystarczy wysłać maila na wykorzystywany adres wewnętrzny (np. jira@jirasoftwarepres.atlassian.net). Po chwili mailowe zgłoszenie zostanie założone w systemie.
Jeśli potrzebujesz wsparcia lub pomocy przy administracji/konfiguracji JIRY lub potrzebujesz szkoleń z administracji albo użytkowania systemu – zapraszamy do kontaktu z naszym biurem jira@eduamp.pl.
Najnowsze komentarze